Dricksvattentankarna håller på att tömmas inför klortvätten. Detta innebär att vattnet tar slut i byn cirka klockan 18 om förbrukningen ligger på 1,2 kubikmeter i timmen som den gjort sista veckan.
Vattnet kommer inte tillbaka förrän imorgon kväll.
När vattenverket åter är i drift så meddelas detta.