våra nyheter

Månadsinfo – Juli

Här kommer en lägesrapport från styrelsen om vad som hänt den senaste månaden och vad som är på gång.
  • Byggnaderna får omtanke
    Under sommaren får de flesta av våra gemensamma byggnader en uppfräschning – tack till alla som ställer upp och målar och snickrar! Det besparar samfälligheten stora summor och gör att våra gemensamma byggnader hålls i fint skick.
  • Öppet hus vid Torpet
    I juni drog vi igång med öppet hus vid Torpet– ett bra sätt att träffas, prata och ta upp frågor direkt med styrelsen. Flera goda förslag har kommit från medlemmar som kom förbi och pratade med styrelsen.
    Nästkommande tillfällen blir lördagarna 12, 19 och 26 juli, klockan 12-14 vid Torpet.
  • Sommarens gröna hjältar
    Gräsklippning och annat trädgårdsarbete sköts just nu av Stavtorp Junior. I juli får vi förstärkning av två juniorer från Håkan Sanderbergs gäng – så det blir extra fint i området.
  • Tillsyn av viktiga funktioner
    SMOHF, Södertörns miljö- och hälsoskyddsförbund har gjort tillsyn av reningsverket, badplatsen och våra vakuumtoaletter – allt är i gott skick.
  • Kontroll av vattenventiler
    Samfällighetens alla vattenventiler har gåtts igenom för att se till att de fungerar som de ska och inte läcker.